Gota Medias nya medieportal – säljstöd såväl som hjälp till lokala företag

Gota Media har i april lanserat en ny sajt för såväl företagsannonsörer som för de lokala mediehusens egna annonsorganisationer. Sajten har fått namnet Medieportalen och presenterar hela produktutbudet med säljargument, statistik och priser. Sidan visar också lyckade kundcase, profil på tidningarnas läsare och sajtbesökare samt räckvidder på den lokala marknaden.

Vi visar med sajten att vi är en stark aktör på den lokala marknaden och att vi kan ge företag relevant fakta och statistik inför deras val av marknadsföring. Det här är en del i Gota Medias digitala transformation och vi ska med hjälp av Medieportalen lättare kunna ta fler och bättre annonsaffärer.

Medieportalen tillför nytta och skapar en grundtrygghet för vår personal när vi ska möta våra kunders marknadsföringsbehov. Med hjälp av sajten stärker vi även vår kompetens och argumentation när vi möter konkurrens från lokala, nationella och globala aktörer.

– Jag är helt ny i branschen och blev tidigt imponerad av annonsorganisationernas höga kompetens inom marknadsföring. Att de lokala tidningarna tillsammans med sajterna har så hög räckvidd vad också helt nytt för mig, säger Åsa Rasmussen på Gota Medias affärsutvecklingsavdelning som varit projektledare för Medieportalen.

– Jag tycker att vi i och med lanseringen av Medieportalen blir bättre på att visa vad vi kan erbjuda och hur vi kan hjälpa lokala företag med deras marknadsföring.

Medieportalen har byggts av Internetbyrån och är en koncerngemensam plattform som har anpassats i olika versioner för varje titel. Totalt består den av ca 400 sidor med drygt 700 diagram.

Här är respektive medieportal för våra olika tidningar:

bltsydostran.se/medieportalen
kristianstadsbladet.se/medieportalen
ystadsallehanda.se/medieportalen
trelleborgsallehanda.se/medieportalen
bt.se/medieportalen
ut.se/medieportalen
barometern.se/medieportalen
olandsbladet.se/medieportalen